W systemie eduSky mamy zdefiniowane następujące modele rozliczeń z kursantami.
- Płatność na podstawie ustalonej rocznej ceny kursu/usługi – rozliczenie ucznia dokonuje się w oparciu o ustaloną cenę kursu oraz liczbę zajęć w roku szkolnym. Do jednego kursu można więc zdefiniować kilka cen, ponieważ inna będzie cena dla ucznia rozpoczynającego naukę np. we wrześniu, a inna dla ucznia rozpoczynającego naukę w październiku.
Płatność jest realizowana w tym modelu jako płatność jednorazowa lub ratalna. - Rozliczenie godzinowe na podstawie obecności – rozliczenie ucznia dokonuje się w oparciu o zdefiniowaną stawkę za zajęcia oraz ilość zajęć przypadających na dany okres czasu (np. w ciągu miesiąca), na których uczeń był obecny. Tak więc określenie wysokości płatności miesięcznej następuje na koniec miesiąca na podstawie wypełnionych obecności.
- Rozliczenie godzinowe na podstawie ilości zajęć miesięcznie – rozliczenie ucznia dokonuje się w oparciu o zdefiniowaną stawkę godzinową za zajęcia oraz ilość zajęć przypadających na dany miesiąc.
Cena za godzinę pobierana jest ze stawek godzinowych, a określenie wysokości płatności miesięcznych umowy następuje po przypisaniu ucznia do grupy i wybraniu przy umowie opcji generowania płatności. - Rozliczenie w oparciu o umowę ramową – rozliczenie ucznia dokonuje się w oparciu o umowę ramową podpisaną np. z firmą, w ramach której rozliczany jest uczeń
- Rozliczenie w oparciu o umowę ramową z podziałem płatności - rozliczenie ucznia dokonuje się w oparciu o umowę ramową podpisaną np. z firmą. Przy czym płatność za kurs może być podzielona pomiędzy kursanta i firmę.