Użytkownik systemu to każda osoba posiadająca konto w systemie i na podstawie określonej roli (Rodzic/Opiekun, Uczeń, Lektor, ...) może wykonywać w ramach systemu określone działania. Aby jednak stać się użytkownikiem systemu, należy taką osobę wskazać i nadać jej tzw. login i hasło. Rola w systemie przyporządkowywana jest na podstawie roli dopisanej do danej osoby.
Lista aktualnie dodanych w systemie użytkowników znajduje się w module SEKRETARIAT -- KONFIGURACJA --UŻYTKOWNICY. Z poziomu Listy użytkowników systemowych dostępne opcje pozwalają na edycję, zmianę hasła lub zablokowanie użytkownika.
DODAWANIE UŻYTKOWNIKA SYSTEMOWEGO
Aby dodać użytkownika należy wejść w moduł SEKRETARIAT -- KONFIGURACJA --UŻYTKOWNICY SYSTEMOWI-- DODAJ UŻYTKOWNIKA.
Po wejściu w zakładkę uzupełniamy informacje wymagane w formularzu:
- Użytkownik
- Login
- Hasło *
- Powtórz hasło *
Dla opcji hasło dostępna jest również opcja generowania hasła losowego. Wymaga to wciśnięcia przycisku (). W wyniku tej operacji, zostanie wygenerowane hasło losowe. Operację potwierdzamy zielonym przyciskiem ZAPISZ. Po wybraniu opcji zapisz, system wyśle do użytkownika informacje pozwalające na zalogowanie się do systemu.
* UWAGA. Hasło musi posiadać co najmniej 6 znaków, z czego jeden znak musi być cyfrą oraz jedna litera musi być wielką literą.