Standardowym sposobem dodawania Rodziców/Opiekunów do systemu jest dodawanie ich z poziomu zapisu Ucznia. W formularzu pojawiają się odpowiednie opcje, pozwalające na dodanie rodziców/opiekunów - jednego lub dwóch. Po uzupełnieniu wymaganaych danych, opiekun zostaje dodany do systemu.
Może jednak zdażyć się, że chemy dodać lub edytować dane opiekunów nieależnie od wprowadzania umowy (np. zmiana adresu lub danych kontaktowych). Nalezy wtedy przejść do listy aktualnie dodanych w systemie Opiekunów, znajdującej się w module SEKRETARIAT -- UCZNIOWIE/ OPIEKUNOWIE -- OPIEKUNOWIE. Z poziomu Listy Opiekunów dostępne opcje pozwalają na edycję istniejącej pozycji jak również dodanie nowej.
DODAWANIE NOWEGO OPIEKUNA
Aby dodać opiekuna należy wejść w moduł SEKRETARIAT -- SEKRETARIAT -- UCZNIOWIE/ OPIEKUNOWIE -- DODAJ OPIEKUNA
Po wejściu w zakładkę uzupełniamy informacje wymagane w formularzu:
- Imię, nazwisko
- Data urodzenia
- Ulica, miasto
- Kod pocztowy
- Telefon komórkowy
- Województwo
- Informacje dodatkowe
Na tym poziomie mamy możliwość dopisania danych firmowych. Operację tą wykonujemy wybierając TAK - przy opcji - Czy Opiekun jest firmą?
Operację potwierdzamy zielonym przyciskiem ZAPISZ.
O czym wspomniano wcześniej, nowego opiekuna możemy również dodać z poziomu formatki udostępnionej na potrzeby zapisu ucznia do szkoły (Zapisy). Wchodzimy w moduł ZAPISY- DODAJ i klikamy przycisk DODAJ OPIEKUNA. Po wypełnieniu danych operację potwierdzamy zielonym przyciskiem ZAPISZ
EDYCJA OPIEKUNA
Aby edytować Opienkuna należy w widoku listy Opiekunów wejść w opcje - Edycja. Pozwoli nam to na edycję danej pozycji.